Tips menabung tanpa sedar.

Friday, November 20, 2015
Assalamualaikum...salam jumaat...

cam best pulak smpan duit dalam botol

Hari ni nak share 1 tips untuk menabung tanpa sedar..yelah kata orang sikit-sikit, lama-lama jadi bukit..iera baru sebulan menjalankan eksperimen ni..yela kite kne cuba dulu..da berjaya baru boleh shared..klo x jadi nnti malu..takkan nak bg info salah pada orang kan..

Meh sini nak story sket..caranya senang je..korang hanya perlukan 1 kalendar dan pen sebatang..xkisah la kaler ape pon..janji ade ink..perhatikan kalendar,ade yg 30 hari ade yang 31 hari kan. Okeh,macam ni..anda kene menabung ikot jumlah tarikh pada kalender tu...

Contoh nya hari ni 20 hb so kene la menabung rm20..esok 21hb jadi esok kne tabung rm21..mulakan dengan 1hb rm1,2hb rm2..sedar x sedar dalam sebulan anda berjaya menyumpul sebanyak rm400 lebih..banyak tuh jumlah tu..senang je kan..dalam xsedar menabung untuk org yg macam iera ni kira oke la tu..simpanan bersih rm400..kalo nak suruh hari2 menabung liat..nak jadikan lagi psiko,iera ngan housemate tukar tabung..die pegang tabung iera,iera pegang tabung die...jadi xde la klo da tabung tu nak terguna balik duit kan..kikiki..

Teori ni berhasil bagi iera..sebulan da try..ni bulan ke dua..Ha,bg yang berminat bole la buat...sape yg ade idea yg psiko lagi nnti habaq mai la..until then..chill

XOXO ^-^

11 comments:

  1. erm... nice sharing, bgs cam ni sis....

    ReplyDelete
  2. Oh akak pernah dgr cara nie...namun akak pasti tak terikut sbb bila sampai tarikh 20hb ke atas...x ada duit dah nk isi dlm tabung sebyk tu...kehkehkeh...
    Bagus betul kamu....teruskan ye...InsyaAllah... pasti kamu berjaya kumpul simpanan...tahniah
    Akak cuma mampu buat simpan secara statik jumlah tu...contoh sehari wajib isi dlm tabung 2 inggit...kehkehkeh...jenuh lah nk dpt RM400.00 tapi ada jugak lah dari tak ada...kehkehkeh

    ReplyDelete
  3. ni je cara nak menabung utk saya..kene pkse diri sket utk menabung..heheh..klo x mmg habis duit xtahu kemana..hahaha..oke la tuh sis..ade gak simpanan kan..

    ReplyDelete
  4. hebatt tuu .,

    wak tringat dulu ade gak cara simpan duit hijau rm5., bila hujung bulan terpwksalah gak guna duit tu utk belanja., walhasil balik asal ., ;p

    ReplyDelete
  5. okei gak tuh..simpan duit hijau setiap hari..akhir bulan da jd 150...bole la wat modal makan..x pon isi myk kete kan..hahah sebab xmo terguna tu yg tukar tabung dgn member tuh..heheh

    ReplyDelete
  6. Assalam

    Sangat bagus tu. Tapi saya bajet negatif setiap bulan. Almmaklumlah warga BRIM lagi. Saya tabung singgit dua ajerlah. hihihi

    ReplyDelete
  7. Ok la tu menabung..sikit2 lama2 jadi bukit kan

    ReplyDelete

Powered by Blogger.