Belajar dari anak kecil itu.

Friday, September 18, 2015
Cerita semalam membuatkan aku terfikir..byk pengajaran yg dapat diambil..bagaimana anak kecil tetap gigih berusaha..bagaimana anak kecil itu tidak sesekali patah semangat..apatah lagi klo nak dibandingkan dgn aku...masih byk yg perlu dipelajari..

"Laskar Pelangi" begitu lah tajuknya..mengisahkan anak kecil yg gigih menimba ilmu..tidak pernah kenal erti putus asa..it's really nice story..

Kadang2 aku terfikir...andai saja waktu bisa diputar kembali..akan ku mohon utk kembali di masa aku kecil..saat dimana bila kau jatuh hanya tgn atau pon kaki yg cedera,bukan hati yg terluka..saat dimana kau bergadoh,hanya sehari saja bermasam muka..begitu tulus hatimu wahai anak kecil...

Aku tersentuh,di saat kamoo berkali kali terjatuh..namun masih mencuba untuk berdiri..tanpa lelah..tanpa jemu...kerana kamoo tahu suatu hari nnti akan berhasil usaha yg kamo lakukan itu..

"akan aku jd kanak kanak yang paling bahagia tika itu..andai saja waktu bisa diundur kembali"

14 comments:

  1. My indonesian friend gave me this novel...ya ampun akak baru boleh habiskan baca almost a year..heeeee...lama sungguh kan...sebab nak fahamkan bhs indonesia nya

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha lame nau akak bce..kikiki..die ade novel dlm bhse melayu kak..pastu ade novel yg ke dua dah..heheh

      Delete
  2. Waaa mcm best je.. Ada novel ye.. Menarik..
    Salam perkenalan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ade..da ade 2 novel da..salam kenal jugak

      Delete
  3. semua orang nk kembali zaman kanak2.. xde stres...

    Terima Kasih join Pencarian bloglist nurfuzie.com #1..
    Jom BW peserta yang lain : Bloglist Nurfuzie.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan..seronok je ha kan..klo la bole jd bebudak hahah..wahh thanks

      Delete
  4. seronok jadi bebudak....takyah pikir masalah...

    bw dari segmen Pencarian Bloglist Nurfuzie Dot Com

    ReplyDelete
    Replies
    1. hye shila...betoi..ase nye x pena ade mslh pon.hahah

      Delete
  5. salm singgah..
    zmn kanak kanak la zmn plg best kn..enjoy je.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betoil..iera ase mase tu x pk pape..dok main je asenye

      Delete
  6. rasa macam nak jadi kanak kanak balik :(

    nysa singgah jalan jalan and follow
    thankyou join segmen :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la klo la bole jd kanak kanak hahah..hee

      Delete

Powered by Blogger.